Duurzaam denken en doen, pure oplossingen van food professionals › Fano, pure salades, roomkazen en sauzen voor professionals

Duurzaam denken en doen, pure oplossingen van food professionals

Duurzaam denken en doen, pure oplossingen van food professionals

Duurzaam denken en doen, pure oplossingen van food professionals

“Waar komen deze ingrediënten vandaan?”, “Wat is de bereidingswijze van het gerecht?”, “Hoe dragen jullie bij aan minder verspilling?”. Dit is een greep uit de vele vragen die de consument tegenwoordig stelt. Gasten gaan bewuster met eten om en de foodbranche haakt hier steeds beter op in.

Tijdens ons gesprek met Marjon Prummel, hoofdredacteur van Misset Horeca, brengt ze ons op de hoogte van vooruitstrevende duurzame initiatieven in de Foodservice markt. Neem bijvoorbeeld disposables die van afbreekbaar biologisch materiaal gemaakt zijn. Of gezonde shakebars die hun plastic rietjes vervangen door een maisvariant.

Maar duurzaamheid kan, naast servies en benodigdheden, ook tot uiting komen in de keuken. Koks kiezen er bijvoorbeeld voor om hun eten minder heet te bereiden, omdat het anders te veel energie kost. En zo is het ook niet meer vanzelfsprekend dat etensresten verdwijnen in de container. Die gaan steeds vaker naar een wormenhotel of verspillingsfabriek. Kortom, food professionals bedenken steeds meer pure oplossingen.

Haalbaar & betaalbaar
Duurzaam denken en doen, hoeft niet perse duur te zijn. Initiatieven zoals het kweken van paddenstoelen op koffiedik, fermenteren en het ouderwets wecken van ingrediënten zodat ze langer houdbaar blijven, kosten niks extra. Het serveren van kweekvlees klinkt wellicht nog ver weg, maar het eerste kweekvlees restaurant is al een feit.

Ook Fano vindt het essentieel om met deze maatschappelijke trend mee te gaan.
Zo gebruiken we in onze salades en sauzen vrije uitloop eieren, Beter leven vlees en kip en ASC / MSC vis. Daar waar het haalbaar en betaalbaar is, ondernemen wij actie voor pure oplossingen. En daarbij houden we rekening met het allerbelangrijkste: dat het lekker is!

Fano publiceert één keer per maand een trend of issue die ons opvalt in de foodbranche. We willen je hiermee informeren en vooral inspireren. Heb je nog tips of wil je een reactie geven? Laat het ons weten via het contactformulier op de website of stuur een mail naar info@fano.nl.