Veelgestelde vragen › Fano, pure salades, roomkazen en sauzen voor professionals

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hier vind je onze antwoorden op de meest gestelde vragen. Misschien staat het antwoord dat jij zoekt er ook wel tussen. Zo niet, gebruik dan het contactformulier om je vraag te stellen.

We houden (van) contact!

Hoe en hoe lang kan ik Fano producten bewaren?

Op alle Fano producten staat op de verpakking de Ten minste houdbaar tot-datum aangegeven. Dit is de datum tot wanneer wij de veiligheid en de organoleptische kenmerken van het product kunnen garanderen. Het openen van de verpakking heeft geen consequenties voor de houdbaarheid. Het doorbreken van de koelketen kan uiteraard wel consequenties hebben voor de houdbaarheid. Laat de verpakking daarom niet langer dan een half uur buiten de koeling staan. Daarbij is het belangrijk dat de koeling nergens warmer wordt dan 6°C. Fano adviseert om altijd met schoon keukengerei te werken om kruisbesmetting te voorkomen. De bewaarwijzer van het Voedingscentrum geeft handige richtlijnen. Deze gratis bewaarwijzer met handige tips over slim kopen, koken en bewaren van voedingsmiddelen is hier gratis te downloaden.

Wat voor soort eieren gebruikt Fano in haar producten?

Fano draagt, als merk voor professionals in de foodservice, bij aan een duurzame productieketen. Daarom bereiden wij onze producten met vrije uitloopeieren met het Beter Leven keurmerk  (2 sterren), ook onze vetarme basissaus.

Kan ik de Fano pastasalades opwarmen?

De Fano pastasalades, bijvoorbeeld de Pastasalade Kip-pesto of Tonijn zijn specifiek ontwikkeld om koud gegeten te worden. Het opwarmen van deze salades komt de smaak niet ten goede.

Maakt Fano gebruik van genetisch gemodificeerde ingrediënten?

Fano maakt geen gebruik van genetisch gemodificeerde ingrediënten.

Welke producten van Fano zijn glutenvrij?

Met de handige Allergeencheck op deze website kun je eenvoudig bekijken welke producten vrij zijn van allergenen, zoals bijvoorbeeld gluten. Op de verpakkingen worden de allergenen ook duidelijk vermeld.

Welke producten van Fano zijn vegetarisch?

Met de handige Allergeencheck op deze website kun je eenvoudig de vegetarische Fano producten opzoeken.

Gebruikt Fano "goede" vis?

Fano gebruikt tonijn en surimi van MSC gecertificeerde visserij. Zo helpen wij mee om visbestanden voor de toekomst te behouden. Andere vissoorten die wij gebruiken zijn geselecteerd aan de hand van de Viswijzer (zie www.goedevis.nl) en vallen onder Goede vis en eventueel de zogenoemde Tweede keuze. 

Gebruikt Fano "goed" vlees?

Wij bereiden onze salades met zorgvuldig geselecteerd kippen- en varkensvlees met het Beter Leven keurmerk (1 ster).

Wat is het Fano à la Gastronormsysteem precies?

Het Fano à la Gastronormsysteem is een gepatenteerde verpakking, die bestaat uit een bak en een los verkrijgbare ring. De combinatie van bak en ring vervangt het systeem van de standaard 1/6 RVS gastronormpan. Je hoeft hierdoor niet meer om te scheppen wat tijd bespaart. Ook is het hygiënischer en voorkom je productverlies. Losse ringen (gratis, per set van 5 stuks) kun je hier aanvragen.

Wat kan ik doen bij een klacht over een Fano product?

Fano producten worden met de grootst mogelijke zorg gemaakt. Desondanks kan het voorkomen dat je niet helemaal tevreden bent. Heb je een klacht, bewaar dan de verpakking en het product en noteer de volgende gegevens van de verpakking: de vermelde houdbaarheidsdatum en de bijbehorende cijfer-letter-cijfer combinatie. Deze gegevens hebben we nodig om de klacht grondig te kunnen onderzoeken. Afhankelijk van de aard en de ernst van de klacht, wordt eventueel gevraagd om het product te retourneren. Je kunt jouw klacht hier doorgeven

Waar zijn de producten van Fano te bestellen?

De producten van Fano zijn verkrijgbaar bij de betere (horeca-)groothandels.

Wat betekent de structuuraanduiding op de verpakking van de Fano aardappelsalades?

De aardappelsalades van Fano zijn verkrijgbaar in verschillende structuren. Dit heeft te maken met de diverse toepassingsmogelijkheden, zoals salades opmaken op schaal, serveren vanuit een saladebar of als ingrediënt
van een lekker gerecht. De volgende aanduidingen worden door ons gebruikt:

Fijn
bevat fijn gesneden aardappelen

Middelgrof
bevat fijn gesneden aardappelen en aardappelblokjes

Grof
bevat aardappelblokjes

Extra Grof
bevat aardappelschijfjes

Waar kan ik de voedingswaarden vinden van de Fano producten?

Op deze website kun je per Fano product de voedingswaarden vinden. Bekijk hier het productoverzicht.
Op de verpakking van het Fano product kun je ook de voedingswaarden, ingrediënten en allergeneninformatie vinden.

Waarom is Fano niet verkrijgbaar bij de supermarkt?

Fano is een merk dat zich specifiek richt op de foodservice professional, op jou dus. Net zoals jij zou doen, bereiden wij onze producten met de grootste zorg en de beste ingrediënten. Ook stemmen wij de verpakkingen voor jou af op professioneel gebruik. Om het exclusieve en onderscheidende karakter van de producten te bewaken, is Fano alleen bij de betere (horeca-)groothandels verkrijgbaar en bijvoorbeeld niet bij de supermarkt.